زاویه سازی فک در خانه

زاویه سازی فک در خانه

هربار که به آینه نگاه می کنید، صورت پف کرده ، چاق و غبغب یا چین و چروکی که بر اثر شل شدن پوست روی هم تلنبار شده، شما را غمگین می کند. با افزایش سن ، چاقی و.. پوست شل می شود و در نهایت افتاده شده که باعث می شود زاویه یا خط فک و چانه خود را از دست بدهبد و متاسفانه نمی توان از آن فرار کرد. اما راه حل چیست؟ شما می توانید با عمل جراحی، تزریق بوتاکس یا ژل، زاویه سازی فک را انجام دهید. اما این روش ها هم دردناک است و هم عوارضی را به دنبال دارد. اگر می خواهید به صورت طبیعی از شر چین و چروک و چربی های صورت خلاص شوید، می توانید با انجام تنها چند حرکت ورزشی در خانه و به کمک دستگاه زاویه ساز فک مایا صورت خود را به مرور زمان دوباره به زیبایی و  طراوت برسانید. در ادامه به توضیح چند مورد از حرکات زاویه سازی فک پرداخته ایم. با مایا بیوتی همراه باشید. 

زاویه سازی فک در خانه

تمرین زاویه سازی فک

یکی از مهم ترین راه ها برای زاویه دار کردن فک، ورزش است. با ورزش میزان کالری دریافتی توسط سلول های بدن کاهش یافته و به این ترتیب نه تنها بدن بلکه فک و صورت هم از شر چربی های اضافه راحت می شود. پس در صورتی که زاویه سازی فک بدون عمل جراحی را انتخاب کرده اید باید تعدادی از حرکات ورزشی مخصوص صورت را در طول روز و مرتب انجام دهید. دقت داشته باشید که استمرار در این حرکات کلید رسیدن به موفقیت است. این حرکات شامل:

تمرین با وزنه

تمرین با وزنه به افزایش تراکم عضلات کمک می کند. تمرینات با وزنه، فعالیت سوخت و ساز بدن را افزایش داده، و با بالا رفتن میزان تمرین قدرتی، وزن را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کند. این ورزش ها به مرور موجب تقویت عضلات نیز می شوند. 

ماساژ

ماساژ یکی از راه های مقابله با پیری و چین و چروک صورت است و به زاویه سازی فک کمک می کند. با کمک ماساژ، عضلات صورت سفت شده و از حالت افتادگی در می آید. از دیگر فواید ماساژ می توان به بهبود جریان خون و از بین رفتن سلولیت می شود. ماساژ سرعت از بین رفتن چربی های صورت را بالا می برد. 

زاویه سازی فک در خانه با ورزش

تنها با چند تمرین ساده به صورت روزانه می توانید بعد از چند ماه چربی ها و چین و چروک صورت را کاهش دهید. 

  • حلقه گردن:

    روی پشت دراز کشیده، زبان را به سقف دهان چسبانده و فشار دهید. چانه را به طرف سینه حرکت داده و سر را از زمین بلند کنید. شکم و چانه باید بی حرکت بماند. این ورزش را در سه ست و در هر ست ده بار تکرار کنید. 

  • چرخاندن زبان:

    زبان را روی سقف دهان و پشت دندان ها طوری قرار دهید که کل سقف دهان را در بر بگیرد. حالا با ایجاد صدا باعث لرزش زبان شوید. این تمرین در سه ست و در هر ست 15 بار تکرار شود. 

  • صدای مصوت:

    حروف O و E را پشت سر هم تکرار کنید. این تلفظ باید به گونه ای باشد که دندان هایتان را لمس نکنید. این حرکت در سه ست ده تایی باید انجام شود. 

  • چانه به سمت بالا:

    دهان را بسته نگه دارید و در این حالت فک پایین را به طرف بیرون کشیده و لب پایین را بلند کنید؛ 10-15 ثانیه در این حالت باقی مانده و دوباره استراحت کنید. در حین انجام این حرکت باید گردن و خط فک حالت ارتجاعی به خود بگیرد. این حرکت در سه ست 15 تایی باید انجام شود. 

چند تمرین برای از بین بردن چربی صورت

  1. چانه را بالا بگیرید و دهان را باز و بسته کنید مانند زمانی که آدامس می جوید. اگر این تمرین را به درستی انجام دهید باید حالت سفتی در عضلات آرواره تا گردن را حس کنید.
  2. دهان را باز نگه داشته و سر را به طرف عقب خم کنید، چند ثانیه در این حالت باقی مانده و حالا لب پایین را روی لب بالایی گذاشته و چندبار این حرکت را پیوسته و آرام تکرار کنید. 
  3. سر را در حالت عادی نگه داشته و تلاش کنید لب پایین را به بینی برسانید. 

چند تمرین برای از بین بردن غبغب

غبغب یکی از مواردی ست که زیبایی و قاب چهره را خراب می کند و به خصوص در بانوان بیشتر به چشم می آید. در واقع یکی از دلایل شکل گیری غبغب چاقی و افزایش وزن است که با انجام حرکات چربی سوزی به صورت منظم و پیوسته در خانه، می توانید پس از مدتی از شر این مهمان مزاحم راحت شوید:

  1. ماساژ: کمی کرم به اندازه یک نخود روی گردن گذاشته و سپس به طرف بالا ماساژ دهید. می توانید از کرم گیاهی ترکیبی مایا هم که در فروشگاه سایت موجود است استفاده کنید تفاوت کرم مایا با باقی کرم ها این است که اثر بخشی آن ثابت شده است. 
  2. در برابر آینه ایستاده، چانه را بالا و فک را جلو آورده و 5 ثانیه در این حالت بمانید، حالا یک استراحت، سپس مجددا این حرکت را تکرار کنید. با این حرکت حس وارد شدن فشار به لیگمان و زیر چانه را خواهید داشت. 
  3. صاف بایستید، سر را به طرف بالا گرفته و دهان را بسته نگهدارید. لب پایین را روی لب بالا بگذارید به طوری که در ناحیه چانه فشار وارده را حس کنید. هر 5 ثانیه یک بار استراحت کنید. این حرکت را پنج مرتبه در روز تکرار کنید. 
  4. چندبار به صورت آهسته و پیوسته، زبان را از دهان خارج کرده و برگردانید. این حرکت هم عضلات دهان را تقویت می کند و هم به از بین رفتن غبغب کمک کرده است. 
  5. روی گونه ها به اندازه یک نخود کرم بزنید و سپس با حرکت انگشتان به آرامی از گونه به طرف گوش را ماساژ دهید. این حرکت را بهتر است هر روز 10 مرتبه تکرار کنید. 

تغذیه سالم و صورت زیبا

تا اینجا به تاثیر تمرینات فیزیکی پرداختیم، اما همان طور که می دانید تاثیر تغذیه سالم هم بسیار زیاد است. در اینجا به چند نکته برای داشتن یک رژیم سالم غذایی می پردازیم. 

  • مصرف نمک و شکر را از برنامه غذایی خود حذف کنید، زیرا اینها آب را در بدن حبس کرده و همین موجب چاقی یا پف شدن صورت می شود. 
  • از مواد غذایی فیبردار مثل گیاهان سبز و سبزیجات بیشتر استفاده کنید. 
  • مصرف کافی دانه های روغنی، سبزیجات و میوه های تازه را در اولویت برنامه غذایی خود قرار دهید. 
  • آب برای دفع سموم بدن بهترین راه است پس بهتر است روزانه یک و نیم لیتر آب بنوشید. 
  • ورزش منظم می تواند در کاهش وزن و چربی کمک موثری به شما کند. مثلا به صورت دو مرتبه در هفته دوی نرم یا پیاده روی داشته باشید. 

چند نکته جالب

  • لبخند بزنید؛ لبخند زدن علاوه بر اینکه روحیه شما را بالا می برد، عضلات صورت شما را هم تقویت کرده و استخوان گونه را گسترش می دهد. به این ترتیب کمک شایانی به زاویه سازی فک خواهد کرد. 
  • کانتورینگ؛ اگر عجله دارید و می خواهید سریعا به یک میهمانی بروید، می توانید با استفاده از کانتوریک ساختار صورت، بینی، گونه و فک و چانه خود را هر طور که می خواهید شکل دهید. برای این کار باید حقه های کانتورینگ را به خوبی بشناسید. با استفاده از کرم کانتورینگ یک عدد 3 روی لبه پیشانی تا لبه خط فک کشیده و سپس آنها را به درستی ترکیب کنید. 
  • ماهی شوید؛ لب های خود را به شکل لب ماهی در آورده و روزانه 5 الی 8 مرتبه این حرکت را تکرار کنید. در زاویه سازی فک و چانه و بهبود ساختار استخوان بسیار موثر است. 
  • آدامس بجوید؛ یکی از راحت ترین راه ها برای ورزش صورت جویدن آدامس است. با این کار عضلات صورت به خوبی حرکت کرده و تحت تاثیر قرار می گیرند. 

زاویه سازی فک با دستگاه

برای اینکه به نتیجه گیری سرعت ببخشید و از طرفی تمایل به زاویه سازی فک بدون عمل جراحی دارید، بهتر است از پکیج زاویه سازی فک استفاده کنید. 

با این روش شما زودتر به نتیجه مطلوب خواهید رسید. این دستگاه عوارضی به دنبال ندارد و تنها با فشار بیشتری که به ناحیه فک و چانه وارد می کند، کار شما را راحت تر خواهد کرد. در صورتی که دستگاه با کیفیت و تضمینی را دریافت کنید، به انجام تمرینات شما قدرت و سرعت بخشیده و احساس فشار بیشتری در ناحیه صورت حین تمرینات می شوید. دستگاه زاویه ساز فک مایا با فشار کم برای بانوانی و مردان جوان توصیه می شد

دستگاه زاویه ساز فک

کلام آخر: در این مقاله سعی کردیم به توضیح در مورد زاویه سازی فک در خانه بپردازیم. امیدواریم پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + یک =